sobota, 22 czerwca, 2024
Strona głównaWiadomościPolskaEuroposeł Brudziński złożył pozew przeciwko „GW” za artykuł ws. remontu mieszkania

Europoseł Brudziński złożył pozew przeciwko „GW” za artykuł ws. remontu mieszkania

Wiceprezes PiS, europoseł Joachim Brudziński poinformował, że złożył pozew przeciwko „Gazecie Wyborczej” i autorowi artykułu, w którym zarzuca się mu wykonanie remontu prywatnego mieszkania przez PHH. „Czym innym jest patrzenie politykom na ręce, a czym wyssane zupełnie od czapy zarzuty” – napisał.

Europoseł Prawa i Sprawiedliwości Joachim Brudziński. Fot. PAP/Marcin Bielecki

Chodzi o doniesienia „Gazety Wyborczej”, wedle których remont prywatnego mieszkania europosła w Warszawie miał być prowadzony z zaangażowaniem państwowego Polskiego Holdingu Hotelowego.

O realizacji kolejnych kroków po publikacji Brudziński poinformował w mediach społecznościowych w czwartek. „Tak jak zapowiadałem, złożyłem pozew przeciwko Wojciechowi Czuchnowskiemu i +Gazecie Wyborczej+ za oszczerczy i kłamliwy artykuł, zarzucający mi i mojej żonie wykonanie remontu prywatnego mieszkania przez PHH” – napisał.

„W tym świadomie paszkwilanckim artykule, Czuchnowski zarzucił również, iż moje dochody, jak również dochody mojej żony, nie były wystarczające, aby pokryć wydatki związane z zakupem naszego mieszkania oraz jego remontem. Jednym z argumentów Czuchnowskiego miał być fakt, iż moja żona pracuje jako nauczycielka i ośmiela się nie zasiadać w żadnej radzie nadzorczej spółki Skarbu Państwa” – podkreśla polityk PiS.

Jak dodaje, „wskutek tego paszkwilu +Gazety Wyborczej+ oraz podjęcia tematu przez TVN, która to pokazała w swoim równie paszkwilanckim materiale budynek, w którym znajduje się nasze mieszkanie, zostały naruszone dobra osobiste moich bliskich, a przede wszystkim narażono na stres i bardzo złe emocje moje małoletnie dzieci”.

„Jako polityk, oczywiście powinienem być kontrolowany i rozliczany przez media, ale czym innym jest patrzenie politykom na ręce i ostra krytyka mediów, a czym innym konfabulanckie i wyssane zupełnie od czapy zarzuty, które uderzają w osoby postronne i niepełniące żadnych funkcji publicznych” – napisał w mediach społecznościowych Brudziński. „Mam nadzieję, że niezawisły sąd rozstrzygnie tę oczywistą sprawę zgodnie z prawem i prawdą, a prawa dziennikarza do tworzenia dyfamacyjnej rzeczywistości (w ramach oszczędnego gospodarowania prawdą) nie będą stały wyżej niż dobra osobiste osób postronnych” – dodał.

W pozwie przeciwko „Agorze”, wydawcy „GW”, oraz autorowi, Brudziński domaga się publikacji przeprosin za podanie nieprawdziwych informacji na pierwszej stronie dziennika, a także 30 tysięcy złotych zadośćuczynienia, które miałoby zostać wpłacone na wskazaną przez polityka fundacje.

„Gazeta Wyborcza” pisała w połowie maja, że w 2020 r. Polski Holding Hotelowy zarządzał remontem luksusowego mieszkania Joachima Brudzińskiego, dodając, że „polityk PiS jest promotorem kariery Gheorghe Cristescu, prezesa PHH”. Dziennik ujawnił też fragmenty korespondencji mailowej między dyrektor ds. technicznych i realizacji w PHH Agnieszką Łebską oraz prezesem PHH, a także Cristescu, a Brudzińskim, z których wynika, że dyrektor była zaangażowana w remont apartamentu europosła.

PHH wydało oświadczenie, że spółka „nie brała udziału w żadnych konsultacjach ani nie partycypowała finansowo w żadnych działaniach opisywanych przez +Gazetę Wyborczą+ w artykule red. Czuchnowskiego +Państwowy remont mieszkania Brudzińskiego+”. „Korespondencja przytoczona w artykule prasowym ma charakter prywatny i nie ma nic wspólnego z działaniem spółki PHH. W wyniku nieprawdziwych informacji i krzywdzących insynuacji GW, godzących w dobry wizerunek spółki, PHH podejmie odpowiednie działania prawne” – głosi oświadczenie PHH.

Grzegorz Bruszewski/PAP

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze

Ostatnio dodane

- Advertisment -